Alimente care protejează dinții

Deși igiena orală este un factor fundamental pentru sănătatea dentară, obiceiurile noastre contribuie, de asemenea, într-o măsură foarte mare.

Evitarea fumatului, de exemplu, este unul dintre aceste obiceiuri. 

De asemenea, ceea ce mâncăm ne influențează foarte mult corpul și, desigur, sănătatea dinților noștri. În acest articol vom vedea 10 alimente care protejează dinții de atacul bacterian.

Este recomandat să evitați pe cât posibil alimentele semipreparate, fast-food-urile și băuturile răcoritoare, deoarece acestea conțin niveluri ridicate de zaharuri și alți carbohidrați, care favorizează acumularea de bacterii și producerea de carii.

La fel cum exista alimente pe care ar trebui sa le evităm, întâlnim și alimente care se recomandă a fi consumate pentru sănătatea orală. 

Acele alimente care neutralizează acizii, ajută la producerea salivei și ne oferă vitamine și minerale, sunt cele mai benefice pentru sănătatea noastră dentară.

Iată 10 alimente care sunt benefice pentru dinții noștri:

1. Iaurturi, brânză și produse lactate

Laptele, brânza, iaurtul și alte produse lactate sunt o sursă uriașă de calciu, un mineral care ne întărește oasele și dinții.

2. Măr

Acest fruct oferă vitamina C organismului nostru și ajută la eliminarea plăcii dentare prin conținutul ridicat de fribre. Nu este de mirare că s-a spus, exagerând, că pot înlocui chiar și periajul dentar.

3. Căpșuni

Pe langa faptul ca stimuleaza circulatia sângelui la nivel gingival, capsunile au un conținut ridicat de Xilitol, care lupta împotriva bacteriilor care produc placa dentara. 

4. Legume cu frunze verzi

Legumele cu frunze verzi, precum spanacul sau anghinarele, conțin foarte multe fibre, astfel că este nevoie de mai mult timp de masticație și se produce mai multă salivă. Astfel, curăță dinții și neutralizează acizii care provoacă carii.

5. Morcovi

În mod similar, morcovii, ca și alte fructe și legume crude, necesită mai mult timp de mestecare, generând mai multă salivă în gură.

6. Somon

Beneficiile acestui peste constau în conținutul său ridicat de omega-3 și vitamina D. Aceste componente ne ajuta organismul sa absoarba calciul care ne intaresc oasele si dintii.

7. Ceai verde

Conține antioxidanți puternici care împiedică aderarea plăcii bacteriene de dinți. În plus, fluorul pe care îl conține protejează împotriva apariției cariilor și întărește smalțul dentar.

8. Țelina

Țelina conține acid malic, care ne ajută să generăm salivă. De asemenea, curata gura și îndepărtează petele.

9. Afine

Afinele au proprietatea de a întrerupe unirea bacteriilor din gură înainte ca acestea să poată forma placa. Este, de asemenea, un aliment care ajută la prevenirea îmbătrânirii datorită proprietăților sale antiinflamatorii.

10. Bere

Berea, în special cea blondă, conține elemente benefice pentru dinții noștri, deoarece oferă organismului nostru substanțe nutritive precum siliciu și calciu. Berea blondă conține și hamei, care este o componentă antioxidantă care luptă împotriva bacteriilor din gură. Și nu numai, berea conține vitamine și săruri minerale.

Chiar dacă avem o alimentație bogată în alimentele de mai sus, este esențial să menținem o igienă orală corespunzătoare pentru sănătatea noastră orală.

Vrei să afli mai multe despre sănătatea orală. Apelează un specialist în mod gratuit AICI.